افغانستانخبر برتر

کمیته مصونیت خبرنگاران: از افزایش خشونت علیه خبرنگاران نگرانیم.

کمیته مصونیت خبرنگاران اعلام کرده که از افزایش خشونت علیه خبرنگاران در هفته‌های اخیر به‌شدت نگران است.

در اعلامیه این کمیته که روز «دوشنبه، ۱۷ عقرب» نشر شد، آمده است که در یک هفته گذشته چندین مورد خشونت در برابر خبرنگاران به ثبت رسیده است.

کمیته مصونیت خبرنگران افغانستان گفته است که افزایش خشونت‌ها علیه خبرنگاران باعث نگرانی جامعه رسانه‌ای افغانستان و نهاد‌های حامی خبرنگاران در این کشور شده است.

این نهاد خاطرنشان کرده است که در کابل تنها در هفته پایانی ماه اکتوبر سال جاری، چهار مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است.

کمیته مصونیت خبرنگاران از لت‌وکوب حسین احمدی، خبرنگار راه فردا، زاهدالله حسین‌خیل، مدیر یک رادیوی محلی در ولایت لوگر، عبدالخالق حسینی، خبرنگار خامه پرس و شلیک گلوله به علی‌رضا، تصویر‌بردار شبکه صدا و سیمای ایران توسط افراد مسلح در شهر کابل به‌عنوان نمونه‌های خشونت یاد کرده است.

این کمیته خودکشی یک کارمند تخنیکی تلویزیون مشرانو‌جرگه در کابل را نیز به دلیل فقر و تنگ‌دستی ثبت کرده است.

محمد‌هارون نیرومند، کارمند تخنیکی تلویزیون مشرانو‌جرگه، به دلیل فقر زیاد خود را هفته گذشته حلقه‌آویز کرد.

این در حالی است که با روی کار آمدن حکومت سرپرست طالبان، موارد زیادی از خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است که سبب نگرانی رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا