افغانستانخبر برتر

مهاجران افغان برای رسیدن به امریکا ممکن است سال‌ها منتظر بمانند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال، در گزارشی گفته است که امکان دارد مهاجران افغان برای رسیدن به امریکا سال‌ها انتظار بکشند.

به گزارش این روزنامه، شماری از شهروندان افغانستان که در جریان «برنامه خروج اضطراری» از افغانستان به کشورهای دیگر انتقال یافته‌اند، ممکن است تا رسیدن به امریکا سال‌ها منتظر باشند و سرگردان بمانند.

براساس معلومات گروه‌هایی که به فرار مهاجران از افغانستان کمک کردند، هزاران شهروند افغانستان که پس از سقوط حکومت از کابل تخلیه شدند، ممکن است برای سال‌ها در کشورهای دیگر سرگردان باشند.

دلیل سرگردانی و منتظر ماندن مهاجران افغان در کشورهای دیگر، تراکم کار در سیستم بررسی پرونده‌های پناه‌جویان عنوان شده است.

کشورهای آلبانی، شیلی، مقدونیه و اوگاندا از جمله کشورهایی هستند که به‌گونه موقت به مهاجرانی که منتظر رسیدن به آمریکا هستند، پناه داده‌اند.

افزون بر این، صدها شهروند افغانستان که در جریان برنامه خروج از افغانستان فرار کرده‌اند، در کشورهای امارات متحده عربی و قطر منتظر انتقال به امریکا هستند.

به‌تازه‌گی شماری از مهاجران افغانستان که ساکن کمپ مهاجران در شهر ابوظبی امارات متحده عربی هستند، در اعتراض به کندی روند انتقال و بی‌سرنوشتی‌شان تظاهرات نمودند.

حکومت ایالات متحده امریکا گفته است که برای رسیده‌گی به وضعیت پناه‌جویان افغانستان، تا آغاز سال جدید میلادی از بررسی ‌ و پذیرش پرونده‌های مهاجرتی شهروندان سایر کشورها خودداری می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا