افغانستانخبر برتر

۹۰۰ خانواده در بغلان کمک نقدی دریافت کردند.

کمیساریای عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد (UNHCR) در افغانستان، اعلام کرده که برای ۹۰۰ خانواده در ولایت بغلان کمک نقدی توزیع کرده است.

مسوولان محلی طالبان در ریاست امور مهاجرین بغلان، امروز «یک‌شنبه، ۵ جدی»، گفته‌اند که ۹۰ – ۱۵۰ دالر امریکایی را برای خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر توزیع کرده‌اند.

این مسوولان محلی طالبان می‌گویند که برای ۲۱۴ خانواده دیگر مبلغ ۴۰۰ دالر امریکایی را به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی توزیع کرده‌اند. آنان تصریح کردند که برای ۵۸۵ خانواده که در اثر جنگ‌ها خانه‌های‌شان تخریب شده بود، نیز مبلغ ۴۰۰ دالر برای هر فامیل توزیع شده است.

گفته شده که بررسی و شناسایی خانواده‌های نیازمند، توسط تیم‌های موظف (ORD/UNHCR) و نماینده ریاست امور مهاجرین صورت گرفته است.

این کمک‌ها در حالی توزیع می‌شود که پیش از این سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که در زمستان پیش رو افغانستان با بحران بشری روبه‌رو است. این سازمان تأکید کرده بود که باید کمک‌های بشری بیش‌تر به افغانستان فرستاده شود تا از بحران انسانی جلوگیری شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا