افغانستانخبر برتر

وزارت تحصیلات عالی طالبان: دانشگاه‌های دولتی به‌زودی به‌روی دانشجویان باز می‌شوند.

عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان می‌گوید که دلیل مسدودماندن دانشگاه‌های دولتی مشکلات اقتصادی بوده است. به‌گفته‌ی او، این مشکلات در حال حل شدن است و دروازه‌ی دانشگاه‌های دولتی به‌زودی به‌روی دانشجویان باز خواهد شد.

حقانی که امروز (چهارشنبه، ۲۲ جدی) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که در سراسر افغانستان ۴۰ دانشگاه دولتی و ۱۵۰ دانشگاه خصوصی فعالیت دارند که تمامی دانشگاه‌های خصوصی از ۱۵ ماه سنبله تا کنون فعال هستند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان افزود که این وزارت بر معیاری‌سازی تمام نهادهای تحصیلی کشور متعهد است و به آن عده از دانشگاه‌های خصوصی که جواز ندارند، پس از این اجازه‌ی جذب دانشجو را نخواهند داد.

حقانی تأکید کرد که تلاش می‌کنند تا نظام تحصیلی افغانستان با سایر کشورهای جهان رقابت کند.

او با اشاره به جذب دانشجویان در بورسیه‌های تحصیلی، گفت که در این باره تا کنون با وزارت‌های تحصیلات عالی کشورهای ترکیه، ایران، پاکستان، ازبیکستان و همچنین اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

حقانی یک بار دیگر تأکید کرد که نظام تحصیلی کشور باید برمبنای نظام اسلامی استوار باشد و تمام قوانین شرعی و اسلامی در نهادهای تحصیلی باید مراعات شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا