افغانستانخبر برتر

عمران خان خواهان کمک فوری جامعه بین‌المللی برای افغان‌ها شد.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان بار دیگر از جامعه جهانی خواسته تا به میلیون‌ها افغانی که با خطر قریب‌الوقوع گرسنه‌گی روبه‌رو هستند، کمک فوری کند.

عمران خان، امروز شنبه، ۲دلو در توییتی یادآور شده است که ارایه کمک فوری به افغانستان فقیر براساس اصل مسوولیت حمایت(R2P)  سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا به تصویب رسیده، الزامی است.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین خبر منتشرشده در روزنامه گاردین بریتانیا را با گزیده‌هایی از نامه نوشته‌شده توسط گوردون براون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا به لیز تراس، وزیر امور خارجه آن کشور، در توییت‌اش برچسب‌گذاری کرده است.

عمران خان از آن‌ها به خاطر کمک به برگزاری کنفرانس کمک‌کننده‌گان به منظور جمع‌آوری ۴٫۵ میلیارد دالر به افغانستان سپاس‌گزاری کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان پیش از این نیز از فاجعه قریب‌الوقوع انسانی در افغانستان هشدار داده بود و از جامعه جهانی خواسته بود که به افغانستان کمک کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا