افغانستانخبر برتر

برادر اشرف غنی: صحبت‌هایی برای بازگشت اشرف غنی به افغانستان جریان دارد.

حشمت غنی احمدزی، برادر محمد اشرف غنی، رییس جمهوری پیشین افغانستان می‌گوید صحبت‌های برای “بازگشت” اشرف غنی به افغانستان جریان دارد، به گفته او اگر بازگشت اشرف غنی “موثریت داشته باشد، او حاضر به بازگشت است.
حشمت غنی گفته است که برادرش علاقه‌ای به بازگشت به عرصه سیاست ندارد بلکه می‌خواهد “فعالیت اجتماعی” داشته باشد.

آقای احمدزی در مصاحبه با دویچه ولی “دری” گفت که با برادرش در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی دیدار داشته و با او در تماس است.

حشمت غنی احمدزی گفته است که سفر عبدالسلام رحیمی، وزیر صلح دولت پیشین افغانستان به کابل و دیدارهایش با مقام‌های طالبان ارتباطی به این مساله ندارد و به گفته او آقای غنی “هیچ تماسی” با آقای رحیمی ندارد.

سفر اخیر عبدالسلام رحیمی به کابل و دیدار با مقام‌های ارشد طالبان از جمله سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و رئیس “شبکه حقانی” و امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان گمانه‌زنی‌های را مطرح کرد که او ممکن است از طرف اشرف غنی وارد گفتگو با دولت طالبان شده است.

اما آقای احمدزی گفت: “آقای رحیمی به هیچ صورت به نمایندگی از اشرف غنی به افغانستان نرفته است. روی بازگشت اشرف غنی صحبت‌ها با بعضی حلقات جریان دارد. خودم این موضوع را پیش می‌برم. باید ببینیم که آیا بازگشت او می‌تواند موثر تمام شود یا نه. “

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا