اخبار سلبریتی هااقتصادتکنالوژیجهانشاهد

«خانواده بیت کوین» به پرتغال مهاجرت می‌کند.

دیدی تایهوتو، پدرسالار خانواده‌ای موسوم به «بیت کوین»، می‌گوید که این خانواده در پرتغال، بهشت مالیاتی نهایی اروپا، مستقر خواهند شد.

این اقدام برای خانواده پنج نفره هلندی که در پنج سال گذشته به سراسر جهان سفر کرده‌اند، موفقیتی بزرگ است. آن‌ها پس از سفر به ۴۰ کشور پرتغال را مقصدی دلفریب می‌دانند که چشم‌پوشی از آن ممکن نیست،‌ زیرا پرتغال یکی از معدود کشورهای اروپا است که مالیات بر بیت کوین در آن صفر درصد است.

در سال ۲۰۱۷، تایهوتو، همسر و سه فرزندش تمام دارایی‌هایشان را نقد کردند. آن‌ها خانه‌ای به مساحت ۲۳۰ مترمربع و تقریبا تمام زمین‌های خود را با بیت‌کوین و زندگی در جاده‌ها معامله کردند. این زمانی بود که قیمت بیت کوین حدود ۹۰۰ دالر بود. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان پس از رسیدن به حدود ۶۹ هزار دالر در ماه نوامبر، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار دالر معامله می‌شود.

گروه تایهوتو مقدار دقیق سرمایه‌ی دیجیتالی خود را فاش نمی‌کند. اما تایهوتو می‌گوید که از ثروت کریپتوی خانواده در انبارهای مخفی در چهار قاره مختلف محافظت می‌کند. بنابراین احتمالا ثروت آن‌ها قابل توجه است که ارزش پرواز در سراسر جهان را برای بازخرید پول نقد غیرمتمرکزشان داشته باشد.

خواهر و برادرهای تایهوتو نیز ممکن است به او بپیوندند.

تایهوتو، ۴۳ ساله، گفت: «همه ما به عنوان یک خانواده بزرگ بیت کوین با هم سفر خواهیم کرد که البته بسیار عالی است.»

بر خلاف ایالات متحده، که ارز مجازی را دارایی می‌داند و برایش مالیات در نظر می‌گیرد، پرتغال ارزهای دیجیتال را نوعی شیوه‌ی پرداخت به حساب می‌آورد.

همین امر باعث شده پرتغال به مکانی واقعا جذاب برای زندگی کاربران ارز دیجیتال تبدیل شود.

منبع:‌ CNBC

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا