اقتصادتکنالوژیجهان

کاهش قیمت بیتکوین با افزایش تنش و جنگ بین روسیه و اوکراین

بیت‌کوین، با افزایش میزان تنش و احتمال جنگ بین روسیه و اوکراین به زیر سطح حمایتی خود یعنی ۳۷ هزار دالر رسید و در حال حاضر با ارزش بازار ۶۹۳ میلیارد دالر با قیمت حدودا ۳۷۰۰۰ دالر معامله می‌شود.

این دفعه دوم است که در ماه فبروری قیمت بیت‌کوین به زیر سطح ۳۷ هزار دالر رسیده است. هم چنین بازار رمزارزها اصلاح گسترده‌ای را تجربه کرده و در ۲۴ ساعت گذشته با سقوط ۷ درصدی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دالر از دارایی سرمایه‌گذاران و هولدرها کم شده است.

کاهش اخیر قیمت بیت کوین و بازار رمزارزها به علت خبرى مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال مناطق جدا شده و تحت مناقشه در شرق اوکراین
دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته که این امر موجب تشدید نگرانی از وقوع جنگ شده است.
علاوه بر بازار ارزدیجیتال در حالی که بازار‌ سهام آمریکا به علت تعطیلات بسته هستند، اما معاملات آتی به این خبر واکنش نشان داده و بازار سهام Nasdaq 100 افت ۱٫۹ درصدی و S&P 500 نیز ۱٫۲۵ درصد کاهش قیمت را از خود نشان داد.
منبع:coindesk

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا