افغانستانخبر برتر

محمد یعقوب: ادعای وجود پناه‌گاه‌های تروریستی در خاک افغانستان بی‌جا است.

ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان در گفت‌وگویی ادعای وجود پناه‌گاه‌‌های گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان را رد کرده است.

ملا محمد یعقوب دوشنبه‌شب، ۲۵ دلو در گفت‌وگو با تلویزیون ملی گفته است که این ادعاها «بی‌جا» است و حقیقت ندارد.

او افزوده است که وی به تمام کشورهای همسایه و جهان اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد.

این در حالی است که اخیراً عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه با یک تلویزیون خارجی گفته است که سران گروه‌های تروریستی از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند.

او به سی ان ان گفته است: « سه گروه تروریستی از افغانستان به داخل پاکستان عملیات راه‌اندازی می‌کنند. در میان هزاران مهاجری که از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند، افرادی از این سه گروه هستند، از جمله اعضای گروه طالبان پاکستانی که به داخل پاکستان حمله می‌کنند، شورشیان بلوچ به ویژه با حملات اخیرشان و داعش شاخه خراسان.»

از سوی دیگر، سرپرست وزارت دفاع تأکید کرده است که شماری از نیروهای نظامی پیشین که در حال انجام تمرینات نظامی در کشورهای دیگر هستند، می‌توانند پس از تکمیل دوره آموزش‌شان در قالب این وزارت کار کنند.

او همچنان خاطرنشان کرده است که داعش هیچ تهدیدی برای افغانستان نیست و خبر شکنجه و قتل شماری از نیروهای امنیتی پیشین از سوی نیروهای حکومت سرپرست نیز حقیقت ندارد و برای ایجاد بی‌اطمینانی میان مردم در این مورد تبلیغات می‌شود.

این در حالی است که پاکستان همواره ادعا کرده است که سران گروه‌های تروریستی در افغانستان هستند و هرازگاهی از این کشور علیه پاکستان دست به حمله می‌زنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا