افغانستانخبر برتر

روسیه دیپلمات های طالبان را در سفارت افغانستان در مسکو می‌پذیرد.

رسانه‌های روسی به نقل از ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گزارش داده‌اند که آن کشور با درخواست طالبان برای پذیرش چند دیپلمات در سفارت افغانستان در مسکو موافقت می‌کند.

آقای کابلوف این اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه‌ی دولتی «ایزوستیا»ی روسیه مطرح کرده است.

او در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که روسیه به‌رغم مخالفت سید طیب جواد، سفیر افغانستان در روسیه، حاضر است دیپلمات‌های طالبان را تایید کند، گفته است که طالبان برکناری سفیر کنونی را مطرح نمی‌کنند بلکه از مسکو خواسته‌اند «دو یا سه دیپلمات» را بپذیرند.

کابلوف افزوده است که در رویه‌ی دیپلماتیک هر کشوری، این سفیر نیست که تصمیم می‌گیرد، بلکه تصمیم‌گیری به دست وزارت خارجه است.

این مقام روسی تصریح کرده است: «مقامات رسمی کنونی افغانستان از ما خواسته‌اند که دو یا سه دیپلمات را نیز در اینجا پذیرایی کنیم…. ما قبول داریم که چنین دیپلمات‌هایی بیایند و این یک امر داخلی خود مقام‌های افغانستان و سفارتخانه‌ی‌های‌شان است، ما در این گونه روندها دخالت نمی‌کنیم.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا