تکنالوژیشاهد

محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی کدامند؟

کاربران جهانی رسانه‌های اجتماعی روزانه به طور متوسط دو ساعت و ۲۷ دقیقه از زمان خود را صرف بازدید از این رسانه‌ها می‌کنند که این زمان در یک سال گذشته ۲ دقیقه افزوده شده و بدین معناست که کاربران اینترنت در جهان در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴ تریلیون ساعت را صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی خواهند کرد.

بر اساس گزارش جهانی فضای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، بیش از دو سوم (۶۷.۱ درصد) از جمعیت جهان (۷.۹۱ میلیارد نفر) در حال حاضر از تلفن همراه استفاده می‌کنند و تعداد کاربران منحصر به فرد آن در آغاز سال جاری میلادی به ۵.۳۱ میلیارد نفر رسیده است. این تعداد در طول یکسال گذشته ۹۵ میلیون نفر، معادل ۱.۸ درصد رشد کرده است.

تعداد کاربران اینترنت در جهان نیز در جنوری سال ۲۰۲۲ به ۴.۹۵ میلیارد نفر رسیده که نشان دهنده ضریب نفوذ اینترنت در میان ۶۲.۵ درصد از کل جمعیت جهان است. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که تعداد کاربران اینترنت ۱۹۲ میلیون نفر (۴ درصد) در یک‌سال گذشته رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، در جنوری ۲۰۲۲، ۴.۶۲ میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. این رقم برابر با ۵۸.۴ درصد از کل جمعیت جهان است. البته باید مدنظر داشت که کاربران رسانه‌های اجتماعی ممکن است نشان دهنده افراد منحصر به فرد نباشند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا