جهانخبر برتر

رییس جمهور اوکراین: هیچ بخش خاک خود را واگذار نمی‌کنیم.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، در سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به مردم اوکراین روسیه را به تخریب مذاکرات صلح متهم کرده و تأکید کرده است که امتیاز ارضی نمی‌دهد و هیچ نقطه خاک کشورش را واگذار نخواهد کرد.

این خطابه رییس جمهور اوکراین در اولین ساعات بامداد روز سه‌شنبه، ۲۲ فبروری نشر شد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه استقلال دو جمهوری جدایی‌طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته است. هم‌چنان او مجوز حضور نیروهای صلح‌بان روسی را در دونتسک و لوهانسک صادر کرده است. گزارش شده است که قطاری از تانک روسی در دونتسک پس از این دستور مشاهده شده است.

با این حال، رییس جمهور اوکراین گفته است که به صلح و دیپلماسی متعهد است.

زلنسکی گفت اوکراین منتظر اقدامات «روشن و مؤثر» از سوی متحدانش برای اقدام علیه روسیه است و خواستار برگزاری نشست اضطراری سران اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه شده است.

رییس جمهور اوکراین هم‌چنان گفت که ترس ندارد، اما منتظر حمایت واضح غرب از کشورش است.

به دنبال انکشافات تازه در بحران اوکراین، شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست اضطراری برگزار می‌کند.

وزارت خارجه اوکراین خواستار برگزاری نشست سازمان ملل متحد شده است.

با این حال، امریکا، فرانسه و بریتانیا از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا شامگاه روز دوشنبه درباره اوکراین تشکیل جلسه دهد.

شماری از کشورها از جمله شورای آلبانی، ایرلند، ناروی و مکسیکو نیز از نشست پانزده عضوی سازمان ملل متحد که قرار است شامگاه امروز دوشنبه برگزار شود، حمایت می‌کند.

به گفته دیپلمات ها، اعضای شورای آلبانی، ایرلند، نروژ و مکزیک نیز از نشست پانزده عضوی در روز دوشنبه حمایت می کنند. روسیه به عنوان رئیس فعلی شورای امنیت، مسئول برنامه ریزی این نشست است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا