جهانخبر برتر

یک زن انتحار کننده در پاکستان چهار نفر به‌شمول سه چینی را کشت.

مقام‌های پاکستان می‌گویند که در یک حمله‌ی انتحاری در خارج از مؤسسه‌ «کنفوسیوس» در دانشگاه کراچی در ایالت سند این کشور، دست‌کم چهار نفر از جمله سه شهروند چینی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند. گفته می‌شود عامل انتحاری یک زن بوده است.

به گزارش روزنامه‌ی دان پاکستان، این حمله حوالی ساعت ۲:۳۰ پس از چاشت امروز «سه‌شنبه، ۶ ثور» انجام شده و یک موتر «وان» را هدف قرار داده است.

سخن‌گوی دانشگاه کراچی تأیید کرده است که سه نفر از قربانیان، اتباع چین بودند. آن‌ها به‌عنوان مدیر مؤسسه کنفوسیوس کار می‌کردند.

راجا عمر خطاب، یکی از مقام‌های اداره‌ی مبارزه با تروریسم در کراچی گفته که این حمله‌ی انتحاری توسط یک زن انجام شده است. او افزوده که در محل انفجار، بلبرینگ‌های توپ پیدا شده است.

فیلم‌های دوربین‌های مداربسته از این حمله، زنی برقع‌پوش را نشان می‌دهد که بیرون در ورودی مؤسسه کنفوسیوس ایستاده است. زن درست زمانی که ون به ورودی موسسه نزدیک می‌شد خود را منفجر می‌کند.

یک مقام پاکستانی گفته است که او معتقد نیست که نقص امنیتی دلیل این حمله بوده است، زیرا هزاران دانشجو از دانشگاه رفت‌وآمد می‌کردند و بررسی هر یک از آن‌ها یک مشکل بود.

ارتش آزادی‌بخش بلوچ (BLA) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا