جهانخبر برتر

نخست‌وزیر جدید پاکستان از همکاری با امریکا، هند و چین اطمینان داد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر جدید پاکستان پیام‌های تعامل مثبت به چین و امریکا فرستاده است.

نخست‌وزیر جدید پاکستان، روز سه‌شنبه، ۱۲ اپریل بر لزوم همکاری با ایالات متحده امریکا و هند نیز تأکید کرده و به بیجینگ برای تعمیق بیشتر روابط دوجانبه اطمینان داده است.

در خبرنامه‌ دفتر نخست‌وزیر پاکستان گفته شده است: «دولت جدید مایل است به طور سازنده و مثبت با ایالات متحده برای پیشبرد اهداف مشترک صلح، امنیت و توسعه در منطقه تعامل کند.»

جان ساکی، سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفته بود که پاکستان دموکراتیک برای منافع ایالات متحده حیاتی است.

پس از آن که عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، امریکا را به توطئه برای برکناری دولتش متهم کرد، روابط اسلام‌آباد و واشنگتن به پایین‌ترین سطح خود رسید.

گفتنی است که نخست‌وزیر پاکستان در حالی بر لزوم همکاری با ایالات متحده و هند تأکید کرده است که روز گذشته وزیران خارجه و دفاع امریکا و هند از پاکستان خواستند تا اقدام «فوری و غیرقابل بازگشت» علیه تروریسم انجام دهد.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با ارسال پیام تبریکی به نخست‌وزیر جدید پاکستان، خواهان تعامل و همکاری بیشتر دو کشور در افغانستان شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا