جهانخبر برتر

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان شد.

به دنبال رأی عدم اعتماد پارلمان پاکستان به عمران خان و ثبت نام نامزدهای تازه برای احراز مقام نخست وزیری این کشور، امروز پارلمان قرار بود در این باره تصمیم بگیرد. از همان آغاز انتظار می‌رفت شهبار شریف، رهبر ائتلاف مخالفان که در برکناری نخست وزیر سابق پاکستان نقش عمده داشته، اکثریت آرای پارلمان را کسب کند.

متحدان سابق عمران خان، او را به سوء مدیریت اقتصادی متهم کرده اند، هرچند خودش مدعی است که قربانی توطئه آمریکا شده.

شهباز شریف گفته بود رئیس ائتلاف مخالفان گفته بود که پاکستان را از نو خواهد ساخت عمران خان پیشتر توانسته بود با انحلال پارلمان و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام، تلاش‌های قبلی برای رای عدم اعتماد پارلمان را خنثی کند؛ اما دادگاه عالی پاکستان با تأیید درخواست مخالفان، اقدامات عمران خان را خلاف قانون اساسی خواند و پارلمان این کشور دوباره رأی عدم اعتماد به عمران خان را به رأی گذاشت که به سقوط او از قدرت انجامید. عمران خان اولین نخست‌وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد پارلمان از نخست‌وزیری برکنار شده است.

شهباز شریف به یک خانواده قدرتمند سیاسی در پاکستان تعلق دارد و برادر نواز شریف است که سه دوره نخست وزیر پاکستان بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا