افغانستانتکنالوژیخبر برتر

کابینه‌ی طالبان: بازی «پابجی» و اپلیکیشن «تیک‌ تاک» مسدود شود.

کابینه‌ی طالبان، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این گروه را موظف کرده است تا بازی انترنتی «پابجی» (PUBG) و اپلیکیشن «تیک ‌تاک» را مسدود کند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون‌ سخن‌گوی طالبان امروز (پنج‌شنبه، ۱ ثور) در تویتی نوشته است که این برنامه‌ها، سبب گمراهی نسل جوان می‌شود.

او افزوده است که کابینه‌ی طالبان از وزارت مخابرات همچنین خواسته است که از نشرات آن‌عده چینل‌هایی که مواد و برنامه‌های غیر اخلاقی را نشر می‌کند تا حد ممکن جلوگیری کند. سمنگانی درباره‌ی نوعیت این چینل‌ها چیزی نگفته‌ است.

وزارت حج و اوقاف حکومت پیشین نیز «پابجی» را «نا مشروع» اعلام کرده بود.  «تیک ‌تاک» هم از اپلیکیشن سرگرمی پر طرف‌دار است که در برخی از کشورهای دیگر با محدودیت مواجه است.

گفتنی است که طالبان پس از دست‌یافتن به قدرت، محدودیت‌های گسترده علیه رسانه‌ها وضع کرده‌اند. در حال حاضر نشر سریال از رسانه‌های تصویری و پخش موسیقی از رادیوها ممنوع است.

همچنین نشر برنامه‌های رسانه‌های بین‌المللی از رسانه‌های داخلی افغانستان به تازگی منع شده است. دلیل این کار عدم رعایت «حجاب» توسط مجریان زن این رسانه‌ها گفته شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا