افغانستانخبر برتر

دونالد ترمپ: شاید روزی به افغانستان برگردیم و تجهیزات نظامی ما را پس بگیریم.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، روز شنبه، ۲ اپریل، در یک گردهمایی در ایالت میشگان از احتمال و امکان برگشت نیروهای امریکایی به افغانستان سخن گفته است.

او به تجهیزات نظامی که امریکا پس از عقب نشینی نیروهایش در ماه آگست در افغانستان پشت سر گذاشته بود، اشاره کرده و گفته است: «شاید باید وارد شویم و آن را پس بگیریم».

ترمپ می‌گوید که «بهترین تجهیزات نظامی جهان» در افغانستان باقی مانده است و او ترک این تجهیزات را «احمقانه‌ترین» کار توصیف کرده است.

این در حالی است که ترمپ در هنگام ریاست جمهوری خود بارها تأکید کرده بود که امریکا پولیس جهان نیست و او نیروهای امریکایی را به خانه بر می‌گرداند.

دولت ترمپ با گمارش زلمی خلیل‌زاد به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، با طالبان توافق‌نامه دوحه را امضا کرد که براساس آن خروج نیروهای امریکایی انجام شد و افغانستان به دست طالبان افتاد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا