افغانستانخبر برتر

آتش‌بس میان حکومت پاکستان و طالبان پاکستانی با میانجی‌گری طالبان افغان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در توییترش نوشته که مذاکرات میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی با میانجی‌گیری طالبان افغانستان در کابل انجام شد. او نوشته که در این مذاکرات «در کنار پیشرفت‌های قابل توجه در مورد موضوعات مربوطه، در مورد آتش‌بس موقت نیز توافق شده است.»

مجاهد نوشته که این گروه به «نیت خیرخواهانه کوشش می‌کند که این مذاکرات موفقانه به پیش برود و امیدوار انعطاف پذیری هر دو طرف است.»

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، حملات طالبان پاکستانی (تی تی پی) بر نیروهای دولتی این کشور افزایش یافته است. هرچند پیش از این نیز آتش‌بس موقت بین (تی تی پی) و حکومت اسلام آباد صورت گرفته بود، اما دوباره تمدید نشد.

طالبان افغانستان که میانجی‌گیری این مذاکرات را می‌کنند در حالی خواستار انعطاف‌پذیری دو طرف شده اند، که خود آنان هیچ‌گاهی از جنگ در برابر نظامیان دولت پیشین دست نکشیدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا