افغانستانخبر برتر

رینا امیری: احیای حقوق زنان و دختران برای هرگونه پیشرفت با طالبان ضروری است.

رینا امیری، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق بشر می‌گوید که احیای حقوق زنان و دختران افغانستان و حمایت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر برای «هرگونه پیشرفت با طالبان ضروری است».

او «شنبه، ۳۱ ثور» در رشته تویتی با بیان این مطلب درباره‌ی انحلال کمیسیون مستقل حقوق بشر، کمیسیون‌ نظارت بر قانون اساسی و شورای عالی مصالحه از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده است.

رینا امیری گفته است که انحلال این نهادهای دولتی با خواسته‌های افغان‌ها در تناقض است و باید اصلاح شود.

او همراه با توماس وِست، نماینده ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان اخیرا با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان نیز گفت‌وگو کرده است.

آقای وِست در رشته تویتی نوشته است که مخالفت یکپارچه‌ی بین‌المللی را با محدودیت‌های مداوم و در حال گسترش طالبان بر حقوق و نقش زنان و دختران در جامعه اعلام کرده است.

او تأکید کرده است که دختران باید به مکتب بازگردند، زنان باید آزادانه حرکت کنند و بدون محدودیت برای پیشرفت کار کنند.

نماینده‌ ویژه‌ی امریکا افزوده است که با متقی در مورد ثبات اقتصادی برای حمایت از مردم افغانستان، نگرانی در مورد حملات تروریستی بر غیرنظامیان و انحلال «نهادهای مهم» نیز بحث کرده است.

این مقام امریکایی افزوده است که این گفت‌وگوها در حمایت از مردم افغانستان و منافع ملی امریکا ادامه خواهد یافت. با گذشت نُه ماه از تسلط طالبان بر کابل تاکنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است. در همین حال، طالبان با وضع محدودیت‌های گسترده علیه زنان و دختران انتقادهای‌ گسترده‌ای علیه خود برانگیخته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا