افغانستانخبر برتر

کوچی‌ها بالای باشنده‌گان ولسوالی میرامور دایکندی حمله کردند.

منابع مردمی می‌گویند که کوچی‌ها بالای باشنده‌گان ولسوالی میرامور دایکندی حمله‌ور شده‌اند.

شماری از باشنده‌گان منطقه «دب‌قور»، منطقه همجوار با ولسوالی اجیرستان روز چهارشنبه، ۹ سنبله، گفتند که کوچی‌های «تره‌خیل دایه» مدت دو ساعت با سلاح‌های سبک و سنگین بالای باشنده‌گان این منطقه به شمول زنان و کودکان، فیر کرده‌اند.

به گفته آنان، باشنده‌گان منطقه از ترس کوچی‌ها، به کوه‌های اطراف للمی‌زارهای‌شان پناه بردند و تا تاریکی‌های شب در آن‌جا پنهان شده بودند.

گفته می‌شود که باشنده‌گان ولسوالی یادشده، هنگام حمله کوچی‌ها، مشغول جمع‌آوری حاصلات گندم للمی‌شان بوده‌اند.

منابع می‌افزایند که یک روز بعد از این رویداد، روز سه‌شنبه، ۸ سنبله، هنگامی که شماری از مسوولان محلی طالبان و بزرگان منطقه برای گفت‌وگو و مصالحه با کوچی‌ها می‌رفتند، کوچی‌ها دوباره حمله کردند.

به گفته منابع، در پی این حمله یک طالب محلی به نام رجب ابراهیمی از ناحیه شانه زخمی شده است.

به گفته باشنده‌گان محل، کوچی‌ها مانع گرد‌آوری للمی مردم محل شده و بر مردم ظلم می‌کنند، اما مسوولی وجود ندارد که جلو زورگویی آنان را بگیرد.

گفتنی است که در منطقه‌ای که کوچی‌ها حمله کرده‌اند، شامل دو روستا به‌نام‌های «آب‌زوار علی» و و«دندآب» است و در این روستاها بیش از دو صد خانواده زنده‌گی می‌کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا