افغانستانخبر برتر

وزیر معارف و شماری از مسئولین طالبان تغییر و تبدیل شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، از تغییر و جابه‌جایی چهره‌ها در برخی از سمت‌ها، براساس فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، خبر داده است.

او روز سه‌شنبه، ۲۹ سنبله، گفته است که مولوی حبیب‌الله آغا، رییس پیشین شورای علمای قندهار، به‌ جای مولوی نورالله منیر، سرپرست جدید وزارت معارف این گروه تعیین شده است.

مولوی نور‌الله منیر، سرپرست ریاست عمومی دارالافتای مرکزی این گروه معرفی شده و شیخ مولوی ملوک‌شاه، رییس پیشین این ریاست، رییس شورای علمای قندهار شده است.

مجاهد افزوده است که مولوی محمدمحسن هاشمی، معین پیشین تامیناتی وزارت داخله این گروه، به‌ جای ملا محمدشعیب آخوند، والی پنجشیر تعیین شده و شعیب آخوند والی لوگر شده است.

همچنان مخدوم عالم، از فرماندهان پیشین این گروه، فرمانده امنیه ولایت غزنی و مولوی نجیب‌الله بدخشی، فرمانده امنیه لغمان شده است.

در ادامه آمده که مولوی ضیاالرحمان مدنی، عضو پیشن دفتر سیاسی این گروه، به‌حیث والی تخار تعیین شده و قاری محمداسماعیل راسخ، والی کنونی طالبان در تخار، فرمانده امنیه این گروه در جوزجان شده است.

همچنان، مولوی فیصل مختار، فرمانده امنیه پیشین این گروه در لغمان، والی نورستان شده است.

گفته شده که مولوی فیض‌الله جمال، معین پیشین پالیسی و استراتژی وزارت داخله این گروه، در تغییرات جدید، معین تامیناتی این وزارت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا