افغانستانخبر برتر

« سرپرست جدید وزارت معارف طالبان به شدت مخالف تحصیل دختران است.»

یک مقام ارشد طالبان به یک رسانه‌ خارجی گفته‌ است که نورالله منیر، سرپرست پیشین وزارت معارف این گروه به‌دلیل حمایت از ادامه تحصیل دختران برکنار شده است.

رسانه تلگراف نوشته است که یک عضو تندرو طالبان که مخالف تحصیل دختران در افغانستان است، جایگزین نورالله منیر شده است.

مولوی حبیب‌الله آغا، سرپرست جدید معارف طالبان، رییس شورای ولایتی قندهار و از متحدان نزدیک هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه است.

یکی از وزیران ارشد طالبان که خواست نامش فاش نشود، به تلگراف گفته است: «آخوندزاده فردی را به رهبری وزارت معارف آورده که جزو افراد به‌شدت مخالف آموزش زنان است.»

تلگراف نوشته است که نورالله منیر کسی بود که پیشنهاد بازگشت دختران به مکتب در ماه مارچ را مستقیما به آقای آخوندزاده ارائه کرد؛ اما او سه روز صبر کرد و پیشنهادش رد شد و باعث شرمساری و ناامیدی شدید او شد.»

در ماه مارچ، آقای منیر اعلام کرده بود که دختران افغانستان می‌توانند به لیسه بازگردند، اما در آخرین لحظه با تغییر نظر آقای آخوند‌زاده، دختران به محض رسیدن به صنف‌ها، به خانه فرستاده شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا