افغانستانخبر برتر

طالبان حمام‌های عمومی زنانه را مسدود کردند.

اداره طالبان در تازه‌ترین اقدام خود در سلسله محدودیت‌های وضع شده بر زنان، حمام‌های عمومی زنانه را مسدود کرده است. طالبان می‌گویند که حمام‌های عمومی زنانه از لحاظ شرعی جایز نیست.

مسئولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته‌اند که از این بعد خانم‌ها نمی‌توانند از حمام‌های عمومی استفاده کنند، بلکه باید از حمام‌های منازل خود استفاده کنند.

خبرگزاری دویچه وله به نقل از مولوی محمد عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نوشته است که: «به اساس شکایت شماری از مردم، حمام‌های عمومی زنانه در سرتاسر افغانستان مسدود شده است، چون از لحاظ شرعی نیز جایز نمی‌باشد.»

او همچنان افزود: «گزارش‌هایی به ما رسیده که نوعیت استفاده از حمام‌های زنانه طوری که مردان نیز از همان حمام استفاده می‌نمودند از لحاظ شرعی درست نیست و همچنان رفتن زنان به حمام عمومی در محضر عام نادرست است.»

او توضیح بیشتر نداد، اما حمام‌های عمومی مردانه و زنانه در همه شهرهای افغانستان جدا از هم اند و در حمام‌های عمومی زنانه هیچ مردی حضور ندارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا