افغانستانخبر برتر

دیدار کهر و متقی؛ تحکیم روابط دو کشور به سود منطقه است.

براساس اعلامیه وزارت خارجه طالبان در دیدار ربانی کهر، معاون وزیر خارجه پاکستان، با امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، روی تحکیم روابط تأکید شده است.

این وزارت روز سه‌شنبه، ۸ قوس، گفته که متقی از حضور هیات پاکستانی به رهبری خانم کهر استقبال کرده و تحکیم روابط میان دو کشور را به سود منطقه خوانده است.

براساس اعلامیه وزارت خارجه طالبان، در این دیدار در مورد رهایی زندانیان افغان در پاکستان، تسهیل رفت‌وآمد میان دو کشور، گسترش تجارت و آماده‌گی طالبان برای آغاز پروژه‌های تاپی، تاپ و خط ریل صحبت شده است.

اعلامیه افزوده که هیأت پاکستانی در قسمت حل مشکل مهاجران افغان، تسهیل رفت‌وآمد و تقویت تجارت و ترانزیت وعده همکاری داده است.

در همین حال، استقبال سرپرست وزارت خارجه طالبان از یک دیپلمات زن پاکستانی و گفت‌وگو با او، واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

بسیاری از کاربران با نشر تصویری از لحظه رویارویی کهر با متقی، با کنایه از موضوع ضد زن طالبان انتقاد کرده و گفته‌اند که مقام‌های این گروه «تنها با زنان افغان مشکل دارند.»

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، این نخستین بار است که یک مقام ارشد زن از حکومت پاکستان برای گفت‌وگو با طالبان به کابل سفر می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا