افغانستانخبر برتر

حزب ملی آزادی افغانستان تشکیل شد، نبیل: حکومت غیرمترکز می‌خواهیم.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، با اعلام موجودیت حزبی زیر عنوان «حزب ملی آزادی افغانستان» گفته است که حکومت غیرمترکز می‌خواهد؛ زیرا از نظر او، یکی از دلایل اصلی سقوط حکومت‌ها تمرکز قدرت است.

آقای نبیل دوشنبه‌شب، ۲۶ جدی، با نشر اعلامیه‌ای، اساسی‌ترین هدف حزب ملی آزادی را سهم‌گیری در تدویر «مجلس بزرگ موسسان» خوانده است.

حزب ملی آزادی در اعلامیه‌اش از شهروندان افغانستان در داخل و خارج خواسته است تا از طریق «جبهه متحد میهنی» که متشکل از احزاب، سازمان‌های سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و شخصیت‌های مستقل کشور می‌تواند باشد، برای آزادی کشورشان مبارزه کنند.

در اعلامیه آمده است که حزب ملی آزادی افغانستان به طالبان گوش‌زد می‌کند که تا دیر نشده، از تحمیل بیشتر خشونت، زور، انحصارطلبی و استبداد رای دست برداشته و به اراده مردم افغانستان تمکین کنند.

در اعلامیه از منشور حزب ملی آزادی افغانستان نیز یاد شده و گفته شده است که شورای رهبری حزب در منشور کوتاه‌مدت نخست خواستار یک دوره انتقالی کوتاه‌مدت شده و سرانجام استقرار نظام سیاسی مشروع را هدف قرار داده است.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان تا کنون برخی از احزاب و ایتلاف‌های دیگر نیز در خارج از کشور شکل گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا