افغانستانخبر برتر

حقانی: محرومیت زنان از کار و آموزش دایمی نیست و تفاوت‌ دیدگاه‌ها حل می‌شود.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان در دیدار مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفته است که محرومیت آموزش و کار زنان دایمی نیست، بلکه به گفته او، در نظام آموزشی طالبان تفاوت دیدگاه‌ها است که حل خواهد شد.

در خبرنامه‌ وزارت داخله طالبان که درباره‌ی این دیدار منتشر شده، گریفیتس بر کار و آموزش زنان تأکید کرده است.

به نقل از این خبرنامه، معاون دبیرکل سازمان ملل به حقانی گفته است: «ما باید عملکرد‌های یکدیگر را بیشتر از بیش تحت انتقاد قرار ندهیم، زیرا انتقادات بیش از حد راه‌های تفاهم را بسته می‌کند ولی بالای تعلیم و کار زنان تاکید می‌نمایم که باید هر چه زودتر این مشکل مرفوع گردد.»

حقانی در پاسخ گفته است در «بخش آموزش و کار زنان محرومیت دایمی مطرح نیست و در نظام آموزشی تفاوت دیدگاه‌ها است که حل خواهد شد».

در خبرنامه وزارت داخله طالبان همچنین به نقل از حقانی آمده است که افغانستان نزدیک به نیم قرن را در جنگ سپری کرده و تعلیم و تحصیل نیاز اساسی جامعه‌ی این کشور است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا