افغانستانخبر برترمعلومات

 ۱۸ تن به‌شمول زنان و کودکان به دلیل سردی هوا در غزنی، فاریاب، جوزجان و بادغیس جان باختند.

منابع محلی در ولایت‌های غزنی، فاریاب، جوزجان و بادغیس می‌گویند که ۱۸ تن به‌شمول زنان و کودکان در پی سردی هوا در این ولایت‌ها جان باخته‌اند.

منابع محلی روز سه‌شنبه، ۲۷ جدی، می‌گویند که در جریان سه روز گذشته ۹ مرد بی‌سرپناه و معتاد به مواد مخدر در نتیجه سردی هوا در شهر غزنی جان باخته‌اند.

به گفته منابع، جسدهای ۵ تن از جان‌باخته‌گان که هویت‌شان شناسایی نشده، از سوی شهرداری غزنی دفن شده و جسدهای ۴ تن دیگر به خانواده‌های‌شان تسلیم داده شده است.

بربنیاد آمارها، بیش از ۱۰۰ هزار معتاد در غزنی وجود دارند که از این میان ۲۵ هزار تن آنان بی‌سرپناه هستند.

در همین حال، سیف‌الدین معتصم، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در جوزجان، می‌گوید که دو زن و یک کودک در پی سردی هوا و نداشتن امکانات گرمایشی در روستای کوهستانات ولسوالی آقچه این ولایت جان باخته‌اند.

از سوی دیگر، شمس‌الله محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در فاریاب، از جان باختن یک زن و یک کودک در پی شدت سرما در ولسوالی المار این ولایت خبر داده است.

منابع محلی در بادغیس نیز می‌گویند که سردی هوا روز دوشنبه‌، ۲۶ جدی، در ولسوالی‌های بالامرغاب و آبکمری این ولایت جان یک مرد کهن‌سال و سه کودک را گرفته است.

گفتنی‌ است که در یک هفته اخیر ۲۵ مرد معتاد به مواد مخدر در نتیجه سردی هوا در بغلان و هرات نیز جان داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا