افغانستانخبر برتر

ذبیح‌الله مجاهد: اختلافی در بین طالبان وجود ندارد.

سخنگوی طالبان می‌گوید که در بین این گروه اختلافی وجود ندارد و سخنان او درباره انتقاد از “امیر” مربوط به فعالیت رسانه‌ها بوده است.

ذبیح‌الله مجاهد گفت که “حلقات بیرونی” حرف‌های او را سوء تعبیر کرده‌اند.

او پیشتر گفته بود که نباید از رهبر طالبان آشکارا انتقاد شود.

سخنگوی طالبان در یک کلیپ تصویری که روز پنجشنبه توسط تلویزیون ملی منتشر شده است، می‌گوید :” آنها (حلقه‌های بیرونی) این آرمان را به گور ببرند که بین امارت اسلامی اختلافی و کدام درز باشد.”

ذبیح‌الله مجاهد افزود که سخنانش متوجه فرد خاصی نبوده و او درباره فعالیت و انتقاد رسانه‌ها حرف زده است.

سخنگوی طالبان بدون اینکه از کسی نام ببرد، گفت: «اطمینان می‌دهم که سخن اختلافی مطرح نشده است و هر بزرگی که حرف می‌زند در محدوده خودش است و هر سخنی که هرجا مطرح می‌شود منحصر به مکان خودش است و نباید کسی از آن استفاده سوء بکند.”

این درحالیست که سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان روز شنبه در نشستی در ولایت خوست از انحصار قدرت انتقاد کرد و گفت که وضعیت کنونی پذیرفتنی نیست.

حقانی گفته بوده که با وضعیت فعلی مردم از طالبان فاصله خواهند گرفت.

یک روز پس از سخنانی حقانی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در نشستی در دانشگاه کابل گفت که انتقاد از “امیر” باید پنهانی صورت بگیرد.

او گفته بود : “اگر کسی بر امیر، یک وزیر یا معین انتقاد داشته باشد، اخلاق اسلامی ایجاب می‌کند که به او هتک حرمت نکند و از طریق مصون و محفوظ، طوری انتقاد را به او برساند که کسی دیگر نشنود.”

دیروز چهارشنبه نیز شماری از اعضای ارشد طالبان در مراسمی به مناسب خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان، در کابل گفتند که برای بقای نظام باید به خواست مشروع مردم پاسخ داده شود.

هیچ یک از رهبران طالبان در انتقادهایش از کسی نام نبردند، اما این چهره‌های منتقد دورنی طالبان، با تصامیم ملا هبت‌الله، رهبر این گروه درباره ممنوعیت آموزش و کار زنان مخالف هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا