افغانستان

رسانه های امریکایی: غنی گران‌بها ترین هدیه را به بایدن داده است.

براساس گزارش رسانه‌های امریکایی پس از آنکه بایدن در ماه آپریل دستور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را صادر کرد، غنی و همسرش رولا به دو فرش ابریشمی یکی به ارزش ۹۶۰۰ دالر و دیگری ۱۹۲۰۰ دالر را به جو بایدن هدیه دادند.
خبرگزاری اسوشیتدپرس در گزارش نوشته است که بر اساس اسناد فدرال که روز پنجشنبه منتشر شد، رئیس جمهور روسیه و رهبر معزول افغانستان از جمله هدایای برتر به جو بایدن رئیس جمهور امریکا و خانواده اش در سال ۲۰۲۱ بودند.

بر اساس گزارش ولادیمیر پوتین در نشست ژنو، سوئیس در ماه جون ۲۰۲۱ یک جعبه خودکار به ارزش ۱۲۰۰۰ دالری به بایدن هدیه داده است.

و محمد اشرف غنی، رئیس جمهور وقت افغانستان و همسرش در اواخر همان ماه به رئیس جمهور ایالات متحده و بانوی اول، جیل بایدن، فرش های ابریشمی به ارزش تقریبی ۲۸۸۰۰ دالر دادند.

روابط بین ایالات متحده و روسیه مدت کوتاهی پس از نشست ژنو تیره شد و پس از حمله روسیه به اوکراین در فبروری گذشته به شدت کاهش یافت. در همین حال، غنی مدت کوتاهی پس از خروج ایالات متحده از افغانستان در اگست ۲۰۲۱ از افغانستان گریخت.

بایدن همچنین در ماه جون یک جعبه جواهرات برنجی و لاجورد به ارزش ۱۱۵۰ دالر از عبدالله عبدالله دریافت کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا