افغانستان

فرمانده سابق امریکا:اقدامات ما در خروج از افغانستان سبب شد رقیبان فکر کنند امریکا ضعیف است.

فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی امریکا می‌گوید که اقدامات کشورش در اگست ۲۰۲۱ در افغانستان، سبب شد رقیبان واشنگتن متقاعد شوند که امریکا «ضعیف و سست» است.

فرانک مکنزی این اظهارات را در پاسخ به پرسشی مرتبط به چین و روسیه بیان کرد. با این حال، او چنین نتیجه‌گیری را «اشتباه» خواند.

این جنرال ارشد امریکایی در گفت‌وگو با واشنگتن اگزیمنر گفت: «من معتقدم آن‌ها با این نتیجه‌گیری اشتباه کردند که گویا ما پشت دوستان مان را خالی می‌کنیم، در زمان بحران نمی‌توان به ما وابسته بود و از مکان‌های خطر فرار می‌کنیم.»

او با اشاره به حمایت ایالات متحده از اوکراین در جنگ با روسیه، گفت که در اوکراین ثابت شده است که واقعیت چنین چیزی نیست. او افزود: «من به اقداماتی که ایالات متحده و متحدان ما برای حمایت از اوکراین در برابر جنگ ناعادلانه و تهاجمی روسیه انجام داده‌اند، بسیار افتخار می‌کنم.»

فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی امریکا گفت که از تحقیق کانگرس درباره پروسه خروج از افغانستان استقبال می‌کند.

 

انتقاد از طالبان

این نظامی ارشد امریکایی در بخش دیگری از سخنانش از نقض حقوق بشر از سوی طالبان در افغانستان انتقاد کرد.

فرانک مکنزی گفت که آن‌چه تاکنون از عملکرد طالبان دیده شده است، نوعی ساختارشکنی نظام‌مند برای تقلیل دادن جامعه افغانستان از لحاظ حقوق بشری به جامعه‌ای قرون وسطی یا حتی پیشتر از آن است.

او تصریح کرد که آموزش، حقوق بشر یا هر چیز دیگری که منجر به رسیدن به جامعه‌ای مدرن ‌شود، طالبان آن را تخریب می‌کنند.

مکنزی همچنین در رابطه به توانایی طالبان برای مقابله با گروه‌های تروریستی، گفت که او با اظهارات اخیر فرمانده کنونی ستاد فرماندهی مرکزی امریکا هم‌نظر است.

اخیراً مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا هشدار داد که شاخه خراسان داعش تا شش ماه دیگر قادر خواهد بود که علیه ایالات متحده حملات خارجی انجام دهد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا