افغانستان

روند پذیرش درخواست پناهنده‌گی افغان‌ها توسط آلمان متوقف شد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که روند بررسی اسناد درخواست پناهنده‌گی افغان‌ها به این کشور به طور موقت توقف یافته است.

رسانه‌های آلمانی ناوقت روز چهارشنبه، ۲۹ مارچ، به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده‌اند که این روند به دلیل «نشانه‌هایی از سوءاستفاده احتمالی» در کشورهای پاکستان و ایران، از سوی این کشور توقف پیدا کرده است.

در این بیانیه افزوده شده است: «پس از این‌که در چند هفته گذشته نشانه‌های مجزایی از تلاش‌های احتمالی برای سوءاستفاده وجود داشت، وزارت امور خارجه و وزارت کشور به طور مشترک روندها را در سفارت اسلام‌آباد بررسی کردند. از جمله، با معرفی یک بررسی امنیتی اضافی برای جلوگیری از تلاش برای فریب موافقت شد.»

با این حال، وزارت خارجه آلمان تاکید کرده است: «بررسی‌های امنیتی اضافی برای از سرگیری در دست بحث است.»

بربنیاد آمار وزارت خارجه آلمان، از زمان به قدرت رسیدن طالبان، نماینده‌گی‌های این کشور در خارج از افغانستان بیش از ۲۸ هزار و ۶۰۰ ویزا برای افغان‌ها صادر کرده است. از این میان حدود ۴ هزار و ۱۰۰ تن‌شان شامل کارمندان محلی این کشور هستند.

همچنان حدود ۳۰ هزار تن از افغانستان، از جمله کارمندان سابق محلی و افرادی که در معرض خطر قرار داشتند در آلمان پذیرفته شده‌اند.

افزودن بر آن، دولت آلمان تاکنون به بیش از ۴۴ هزار افغان وعده پذیرش در این کشور را داده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا