افغانستان

حادثه‌ ترافیکی در بلخ جان ۱۱ نفر را گرفت و ۱۲ زخمی برجای گذاشت

منابع محلی در ولایت بلخ می‌گویند که در پی وقوع یک حادثه‌ی مرگبار ترافیکی در ولسوالی نهرشاهی این ولایت ۱۱ نفر جان باخته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع در بلخ می‌گویند که این حادثه حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح روز «چهارشنبه، ۶ ثور» در روستای «شادیان» ولسوالی نهرشاهی رخ داده است.

به‌گفته‌ منابع، یک عراده موتر نوع هایلکس از اثر بی‌احتیاطی راننده از جاده منحرف شده است. منبع افزود که در میان جان باختگان شش مرد، سه زن و دو کودک و در میان زخمیان شش کودک، چهار زن و دو مرد شاملند.

در همین حال، محمدآصف وزیری، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت بلخ گفته است که در این حادثه ۱۱ نفر به‌شمول سه زن جان باخته و نُه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

زخمیان برای درمان به شفاخانه ابوعلی سینا در شهر مزارشریف منتقل شده‌اند.

برخی از منابع از شفاخانه ابوعلی سینا در مزارشریف می‌گویند که وضعیت سه نفر از زخمیان این حادثه وخیم است.

در روزهای عید فطر ده‌ها نفر در پی حادثات ترافیکی در ولایت‌های دایکندی، فاریاب، قندهار، زابل، ننگرهار، لغمان، پکتیا، بامیان و… جان باخته و یا زخمی شده‌اند.

بی‌احتیاطی رانندگان، سرعت بیش از حد و در نظر نگرفتن اصول رانندگی از دلایل اصلی وقوع حادثات ترافیکی در کشور دانسته می‌شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا