افغانستان

وزیر دفاع طالبان: مقام‌های پاکستانی حق نمایندگی از ما را ندارند

وزیر دفاع طالبان در مورد اظهارات مقام‌های پاکستانی در نشست‌های بین‌المللی به «نمایندگی» از حکومت طالبان تعبیر شده، گفت: «این برخورد خودسرانه است و باید جلوگیری شود. ما خودمان می‌توانیم نمایندگی‌مان را خودمان کنیم و به کسی ضرورت نداریم.»

وزیر دفاع طالبان در پاسخ به این سوال که آمریکا را دوست می‌داند یا دشمن، گفت که «کدام نشانه دوستی ندیده‌ایم».

آمریکا پس از روی کار آمدن طالبان نیز بزرگترین کشور کمک کننده بشردوستانه به افغانستان بوده است.

محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان در اولین اظهارنظر در مورد درگیری اخیر مرزی با ایران گفت ابتدا مرزبانان ایرانی «چهار روز» با توپخانه به طالبان حمله می‌کردند و نیروهای طالبان «مجبور» به عکس‌العمل شدند.

درگیری اخیر چند ساعته مرزی در نیمروز در ۵ جواز به کشته شدن دو مرزبان ایرانی و یک نیروی طالبان انجامید و مقام‌ها در تهران و کابل آن را «سوءتفاهم» خوانده و گفتند از فردای آن روز وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

آقای مجاهد در یک مصاحبه ویژه در تلویزیون طلوع‌نیوز که با حضور شماری از مخاطبان صحبت می‌کرد، در این زمینه گفت طالبان با کشورهای همسایه «هدف و مقصد» جنگ و جنجال ندارد و در مورد رویدادهای مرزی گفت: «بسیار وقت‌ها طوری است که معلومات دقیق هم وجود دارد و شواهد هم است که در بعضی موارد ما را مجبور کرده‌اند… بعضی وقت‌ها این طور واقع شده که در سرحدات غیرنظامیان افغان شهید شده‌اند. از طرف ایران هم و پاکستان هم و دیگر کشورها هم.»

وزیر دفاع طالبان مشخصا در مورد درگیری اخیر مرزی با ایران در نیمروز گفت: «مشکلی که با ایران پیش آمد، چهار روز برایم گزارش می‌آمد که آن‌ها توپ و هاوان شلیک می‌کنند. من (به ایرانی‌ها) گفتم این کار را نکنید و به نفع‌مان نیست و بعد مجبور شدیم که عکس‌العمل نشان دهیم و از خاک‌مان دفاع کنیم و از حق‌مان نمی‌گذریم و به کسی هم حمله نمی‌کنیم.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا