جهان

سفیر عربستان در امریکا: ما خواستار یک اسرائیل شکوفا در یک خاورمیانه‌ متحد هستیم

ریما بنت بندر السعود در «جشنواره افکار اسپن» در ایالت کلورادو گفت که اسرائیل بخشی از «خاورمیانه متحد و یکپارچه» است.

سفیر سعودی در واشنگتن ابراز داشت که «ما می‌خواهیم شاهد یک اسرائیل شکوفا باشیم. همین طور، خواهان یک فلسطین شکوفا نیز هستیم.»

به نقل از رسانه‌ها، ریما بنت بندر روز شنبه در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: «ما از عادی سازی روابط حرف نمی‌زنیم، ما درباره خاورمیانه‌ای یکپارچه و متحد مانند اتحادیه اروپا صحبت می‌کنیم که دارای منافع مشترک و عام است.»

سفیر عربستان افزود: «یکپارچگی منطقه به معنای این است که مردم ما و شرکت‌های ما با هم کار کنند و جوانان ما شکوفا شوند.»

ریما بنت بندر از سیاست‌های حکومت فعلی اسرائیل انتقاد کرد که به گفته او، روند صلح در خاورمیانه را پیچیده می‌سازد. او ساخت شهرک‌های یهودی بیشتر در مناطق فلسطینی را «بی نهایت وحشتناک» توصیف نمود.

سفیر عربستان گفت که پایان جنگ میان اسرائیل و فلسطینی‌ها «تنها از طریق دستیابی به صلح برابر و زندگی با کرامت برای هر دو طرف به دست می‌آید. فکر نمی‌کنم هیچ مادر اسرائیلی وقتی از خواب بر می‌خیزد، از فرود آمدن راکت‌های[جنگجویان فلسطینی] شادمان شود. همین طور، هیچ مادر فلسطینی دوست ندارد که پسر و دخترش جان خود را در این منازعه از دست بدهند.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا