افغانستان

مجاهد: تحریم‌ سران طالبان توسط اتحادیه اروپا بی‌فایده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در واکنش به تحریم دو وزیر و رییس دادگاه عالی این گروه توسط اتحادیه اروپا، گفته است که این تحریم‌ها به «هیچ جهت فایده‌ ندارد».

مجاهد روز «جمعه، ۳۰ سرطان» در توییتی نوشته است که به‌جای اعمال فشار و تحریم بر طالبان، با این گروه «تعامل، دیالوگ و تفاهم» شود.

شورای اتحادیه اروپا به‌تازگی حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف، عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و عبدالحکیم حقانی، رییس دادگاه عالی طالبان را به‌دلیل نقش‌شان در محروم‌کردن دختران و زنان افغانستان از حق تحصیل و دسترسی به عدالت، تحریم کرده است.

سخن‌گوی طالبان این تحریم را استفاده از تجارب ناکام خوانده و نوشته است که «سیاست‌های تحمیلی و اعمال فشار‌ها علیه افغان‌ها نتیجه‌ای نداشته است».

اتحادیه اروپا اواخر سال گذشته هم ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان و محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان را به‌دلیل نقش آن‌ها در «نقض جدی حقوق بشر و سوءاستفاده از آن، به‌ویژه خشونت جنسی و جنسیتی» تحریم کرده بود.

امریکا نیز برای اعضای کنونی و پیشین طالبان از جمله مقام‌های این گروه به‌خاطر سرکوب و خشونت علیه زنان در افغانستان از سوی آن‌ها، محدودیت صدور ویزا وضع کرده بود.

شماری از اعضای طالبان در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا