تکنالوژی

مایکروسافت: هکرهای چینی در حساب‌های ایمیل دولت امریکا رخنه کردند

شرکت مایکروسافت روز «چهارشنبه ۲۱ سرطان» گفت که هکرهای مستقر در چین که در تلاش به دست آوردن اطلاعات استخباراتی بودند، در حساب‌های ایمیل شماری از ادارات دولتی امریکا رخنه کردند.

این شرکت این تهدید را با گروهی از هکرهای “متخاصم مستقر در چین” ربط داده که آنرا طوفان-۰۵۵۸ (Storm-0558) می‌خواند.

مایکروسافت در یک پوست بلاگ نگاشته است که طوفان-۰۵۵۸ به حساب‌های ایمیل حدود ۲۰ سازمان،‌ به شمول ادارات دولتی دسترسی پیدا کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفت که این وزارت “تحرکات غیرعادی” را کشف کرده و اقدامات فوری را برای حفاظت از “سیستم‌های ما” اتخاذ کرده است.

او افزود: “با در نظر داشت پالیسی امنیت انترنتی، ما جزییات پاسخگویی خویش را به بحث گرفته نمی‌توانیم و این رویداد تحت تحقیق باقی می‌ماند.”

بر اساس گزارش واشنگتن پست، حساب‌های ایمیلی که هکرها در آن رخنه کرده اند، غیرمحرم بوده و به نظر می‌رسد که حساب‌های ایمیل وزارت دفاع ایالات متحده، جامعهٔ استخباراتی و اردو متاثر نشده اند.

اما این روزنامه به نقل از مقامات امریکایی نگاشته است که حساب‌های ایمیل وزارت خارجه و ایمل جینا ریموندو، وزیر تجارت، هک شده است.

تحلیلگران می‌گویند که وزارت تجارت با وضع کنترول سختگیرانه بر صادرات تکنالوژی‌ چین، بیجینگ را به خشم آورده است.

شبکهٔ تلویزیونی سی‌ان‌ان از منابع که با تحقیقات پیرامون این رویداد آشنایی دارند نقل کرده که گفته اند، هکرهای چینی شمار اندکی از ادارات فدرال و حساب‌های ایمیل مقامام‌های مشخصی را در هر اداره هدف قرار داده اند.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکهٔ ای‌بی‌سی گفت که این رخنه به سرعت کشف شد.

او افزود: “ما توانستیم از رخنه‌های بیشتر جلوگیری کنیم.”

مایکروسافت گفته است که اهداف ابتدایی هکرهای طوفان-۰۵۵۸ ادارات دولتی در شرق اروپا است و این گروه بر جاسوسی، دزدی معلومات و دسترسی به اسناد معتبر تمرکز دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا