افغانستان

فرانسه برای پناهجویان افغان در ایران و پاکستان سه میلیون یورو کمک می‌کند.

دولت فرانسه کمک مالی به ارزش ۳ میلیون یورو را برای حمایت از برنامه‌ها حیاتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به افغان‌هایی را اعلام کرده است که در جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پناهنده شده‌اند.

در یک بیانیه‌ای که از سوی این کشور منتشر شده آمده است که این بودجه برای کمک به آسیب‌پذیرترین پناهندگان و جوامع محلی به این نهاد سازمان ملل سپرده می‌شود.

فراهم‌آوری زمینه‌های آموزش‌های ابتدایی و متوسطه، آموختن مهارت و حرفه و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی عمومی در جوامع میزبان در سال ۲۰۲۳ از اهداف این کمک مالی به پناهجویان افغان خوانده شده است هر چند در این بیانیه گفته شده است که تمرکز ویژه حمایت کنونی مالی دولت فرانسه روی زنان و دختران پناهجو خواهد بود.

نیکلاس روش، سفیر فرانسه در ایران گفته است که متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستیم که پس از تحولات ۲۰۲۱ در افغانستان از کشورشان رانده شده‌اند.

گفته می‌شود که ایران و پاکستان در حال حاضر میزبان بیش از ۹/۲ میلیون افغان با وضعیت های مختلف هستند که ۲/۳ میلیون از این پناهجویان ثبت نام شده را شامل می شود.

بسیاری از شهروندان افغانستان کشور خود را به دلیل ناامنی، بی ثباتی و فقر شدید ترک کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا