افغانستان

طالبان: قطع آب و غذا بر فلسطینیان توسط اسراییل جرایم جنگی پنداشته می‌شود

در حالی که سازمان‌های حقوق بشری همواره طالبان را متهم به ارتکاب «جنایات جنگی» کرده‌اند، وزارت امور خارجه این گروه می‌گوید که قطع آب، غذا، دوا و برق بر فلسطینیان توسط اسراییل در نوار غزه، «جرایم جنگی و ضد بشری» محسوب می‌شود.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز سه‌شنبه، ۱۸ میزان، با نشر پیامی در شبکه ایکس گفته است که کشتن ۷۰۴ فرد غیرنظامی به‌شمول ۱۴۳ کودک در نوار غزه توسط نیروهای اسراییلی و هدف قرار دادن عمدی منازل مسکونی نیز از جمله «جرایم جنگی و ضد بشری» پنداشته می‌شوند.

او نوشته است: «قطع آب، غذا، دوا و برق بالای نوار غزه از سوی نیروهای وحشی اسراییلی، شهید ساختن ۷۰۴ فرد ملکی به‌شمول ۱۴۳ کودک و ۱۰۵ زن، مجروح کردن بیش از دو هزار فرد و هدف قراردادن عمدی منازل افراد ملکی، مساجد، شفاخانه‌ها و امبولانس‌ها جرایم جنگی و ضد بشری پنداشته می‌شوند.»

بلخی از کشورها و نهاد‌های بین‌المللی، به‌ویژه کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد خواسته است که جلو چنین اعمال اسراییل را بگیرند.

این در حالی است که چندی پیش سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که طالبان در جریان درگیری‌های دست‌کم دو سال گذشته با نیروهای جبهه مقاومت ‌ملی در پنجشیر، دست به جنایات جنگی زده‌اند.

این سازمان در گزارشی زیر نام «پسران شما در کوه هستند»، اعدام‌های فراقانونی اسیران نیروهای جبهه مقاومت‌ ملی، بازداشت‌های گروهی غیرنظامیان، شکنجه، کوچ ‌اجباری، آتش‌زدن خانه‌ها و قتل غیرنظامیان از سوی طالبان در پنجشیر را مستند و نشر کرده بود.

لازم به ذکر است که درگیری‌ها میان نیروهای گروه حماس و ارتش اسراییل پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصا» وارد چهارمین روز خود شده است.

این حملات خسارات سنگینی به دو طرف وارد کرده و تلفات جانی نیز در پی داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا