افغانستان

کانادا در زمینه انتقال بیش از ۴۰ هزار پناه‌جوی افغان به‌هدفش نزدیک شده است

دولت کانادا اعلام کرد که بر تعهد خود برای اسکان مجدد به بیش از ۴۰ هزار پناه‌جوی افغان با کمک سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، نزدیک شده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت دوشنبه‌شب، ۸ عقرب، در بیانیه‌ای به نقل از مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، این موضوع را بیان کرده است.

امی پوپ، دبیرکل آی‌او‌ام در این مورد گفته است: «ما عمیقاً افتخار می‌کنیم که به کانادا کمک کردیم تا ده‌ها هزار افغان آسیب‌پذیر را به‌گونه امن انتقال دهد.»

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از اولین کشورهای بود که برنامه اسکان مجدد بشردوستانه ویژه را برای افغان‌های آسیب‌پذیر از جمله رهبران زن، مدافعان حقوق بشر، اقلیت‌های قومی و مذهبی تحت آزارواذیت و خبرنگاران پس از سلطه دوباره طالبان بر افغانستان، راه اندازی کرد.

مارک میلر در این مورد گفته است: «ادامه تعهد ما به این معنی نیست که کار ما در این‌جا ختم می‌شود. ما به همکاری با شرکای کلیدی خود ادامه خواهیم داد تا افغان‌های آسیب‌پذیر را به امنیت بیاوریم و به آنها کمک کنیم تا زنده‌گی جدید خود را در کانادا آغاز کنند.»

وی همچنان در مورد برخورد طالبان با شهروندان کشور گفته است: «وحشت‌های که مردم در افغانستان توسط طالبان با آن روبه‌رو می‌شوند، ادامه دارد و تأثیرات آن بر حقوق و آزادی‌های مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران، حد و مرزی ندارد.»

در همین حال، سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که این نهاد نقش مهمی در روند تهیه اسکان مجدد برای افغان‌ها از جمله هماهنگی پروازها، کمک به روند درخواست و ارایه ارزیابی‌های قبل از سفر ایفا کرده است.

پناهندگی کانادا

دولت کانادا در حالی از نزدیک شدن این کشورش بر تعهدش در قبال انتقال پناه‌جویان افغان به این کشور سخن می‌زند که هم‌اکنون هزاران تن از افغانان متقاضی ویزای بشردوستانه این کشور از دو سال به‌این‌سو در کشورهای همسایه به‌ویژه پاکستان و ایران در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا