افغانستان

اوچا: برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی هرات ۵.۱ میلیون دالر کمک نقدی توزیع شده است

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که ۵.۲ میلیون دالر کمک نقدی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات توزیع شده است.

به‌گفته‌ی اوچا، تا اکنون ۲۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر آسیب‌دیده کمک‌ دریافت کرده‌اند.

در گزارش اوچا آمده است که کمک‌های ارائه‌شده به جوامع آسیب‌دیده تا به امروز شامل سرپناه اضطراری (چادر) برای ۱۶ هزار و ۱۶۹ خانوار و ۵.۱ میلیون دالر کمک نقدی برای ۱۹ هزار و ۶۵۲ خانوار است.

به‌گفته‌ی اوچا، سایر کمک‌ها شامل کالاهای غیرغذایی، از جمله لباس زمستانی و مواد تعمیراتی و همچنین غذاهای اضطراری و مواد مغذی است.

دو ماه قبل در ۱۵ میزان سال جاری خورشیدی، ولسوالی زنده‌جان هرات را زمین‌لرزه‌ی قوی تکان داد و پس‌لرزه‌هایش برای چند روز ادامه داشت.

در این زمین‌لرزه‌ها هزاران خانه ویران شدند. طالبان تلفات این زمین‌لرزه را دو هزار نفر می‌گفتند، اما سازمان جهانی صحت در آخرین گزارش خود گفته است که در زمین‌لرزه‌های پیاپی در هرات بین‌ هفت تا ۱۵ اکتوبر، هزار و ۴۸۲ نفر جان باخته‌ و دو هزار و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا