افغانستان

برنامه جهانی غذا به ۲۸۰ هزار تن از مهاجران اخراج‌شده از پاکستان کمک نقدی کرده است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که این نهاد تا کنون به ۲۸۰ هزار تن از مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان کمک‌های نقدی توزیع کرده است.

برنامه جهانی غذا روز دوشنبه، ۲۷ قوس، در صفحه ایکس نوشته است، بیشتر افرادی که از پاکستان اخراج شده‌اند، جایی برای رفتن ندارند.

این نهاد تصریح کرده است: «بسیاری از آن‌ها [مهاجران] جایی برای رفتن ندارند و نمی دانند چگونه از زمستان سخت افغانستان جان سالم به در خواهند برد.»

پیش از این، بخش زنان سازمان ملل متحد در گزارشی درباره‌ وضعیت مهاجران برگشت‌کننده زن از پاکستان گفته بود که این زنان تحت فشارها و خطرات به هم پیوسته‌ متعدد قرار دارند.

طبق این گزارش، زنان بازگشت‌کننده با عدم اطمینان مواجه‌ هستند و این وضعیت بر سلامت روان آنان تأثیر گذاشته است.

براساس این گزارش، به غیر از استرس ناشی از وضعیت آوارگی و ترک تمام وسایل خود، بسیاری از زنان تجربه‌های ناراحت‌کننده‌، از جمله قربانی بازداشت غیرقانونی در پاکستان، شاهد بازداشت همسر یا اعضای خانواده‌ خود یا جداشدن با اعضای خانواده‌‌شان را تجربه کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا