افغانستان

مولوی عبدالکبیر خواستار تعامل لندن با طالبان شد

دفتر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان از دیدار و گفت‌وگوی مولوی عبدالکبیر و رابرت چارترن دکسن، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان خبر داده است.

صفحه ارگ در ایکس با نشر خبرنامه‌ای از این دیدار روز پنج‌شنبه، ۲۱ جدی، گفته است که بریتانیا در تلاش است تا به تعامل این گروه با جهان کمک کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه بریتانیا، سفارت بریتانیا برای افغانستان و دکسن، کاردار این سفارت، درباره دیدار و گفت‌وگو با این مقام طالبان چیزی نگفته‌اند.

در خبرنامه طالبان آمده که روابط این گروه و لندن دوستانه است و آنان خواستار تعامل مثبت با بریتانیا و دیگر کشورها هستند.

 

در خبرنامه به نقل از دکسن نوشته شده است: «شارژدافیر بریتانیا در این دیدار گفت که کشورش طرفدار صلح و ثبات دایمی در افغانستان است و به همین خاطر در بخش روابط و تعامل [طالبان] با جهان تلاش می‌کند.»

 

در این دیدار مولوی عبدالکبیر از کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان خواسته تا با این گروه تعامل کنند.

 

فعالیت سفارت بریتانیا در افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان و تسلط طالبان متوقف شد، اما این کشور در چندین مورد با مقامات طالبان پیش از این دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

 

گفتنی است که طالبان طی دو سال گذشته به‌دلیل عدم پابندی به تعهدات‌شان در زمینه تشکیل حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر به‌ویژه زنان و مبارزه با تروریسم از سوی هیچ کشوری به‌رسمیت شناخته نشده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا