افغانستان

رهبر طالبان: مسلمانان فلسطین «نسل‌کشی» می‌شوند

پس از گذشت بیش از سه ماه از جنگ اسراییل با حماس، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته است که به‌رغم ادعای غرب مبنی بر تامین حقوق بشر، اما مسلمانان در فلسطین «نسل‌کشی» می‌شوند.

نوار صوتی منسوب به آخوندزاده که از سوی هدایت‌الله هدایت، معاون رادیو تلویزیون ملی زیر اداره طالبان روز چهارشنبه، ۲۷ جدی در شبکه اجتماعی  منتشر شده، رهبر طالبان در آن تاکید غرب بر رعایت حقوق بشر در افغانستان و کشورهای دیگر را رد کرده است.

تاریخ و مکان ظبط این نوار مشخص نیست، اما هدایت گفته که این سخنرانی مربوط به روز چهارشنبه است.

ملا هبت‌الله افزوده است: «شما امروز این صدای جاهلان و ظالمان در مورد حقوق بشر را در دنیا می‌شنوید، اما در فلسطین ظلم سختی بر مسلمانان ادامه دارد و نسل‌کشی می‌شوند.»

به‌رغم نگرانی شهروندان به‌ویژه زنان افغان و نهادهای بین‌المللی در زمینه نقض حقوق بانوان از سوی طالبان، اما رهبر این گروه بار  دیگر ادعا کرده که وی حقوق زنان افغان را به آنان بازگردانده است.

در این نوار صوتی ملا هبت‌الله آخوندزاده هیچ اشاره‌ای به آموزش و تحصیل دختران در افغانستان نکرده است.

این در حالی است که رهبر طالبان پیش از این نیز ادعا کرده بود که پس از تسلط دوباره این گروه بر افغانستان، حقوق زنان افغان تامین شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا