افغانستان

ایران از شناسایی و تعقیب فردی معروف به «عادل پنجشیری» فرمانده داعش در تهران خبر داد

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که نیروهای امنیتی این کشور چندین سرکرده داعش را که مرتبط به انفجارهای کرمان و دیگر رویدادها هستند را بازداشت کرده‌اند‌.

 

به گزارش صدا و‌ سیما، در اعلامیه این وزارت که روز جمعه، ۲۹ جدی، نشر شده آمده که دست‌کم دو فرمانده داعش مرتبط به «عبدالله تاجیکی» به نام‌های «محمد عمران تنویر» و «مهتاب» را با افرادشان و دو تن دیگر مرتبط با عبدالحکیم توحیدی، فرمانده این گروه که در اعلامیه از آن به‌عنوان طراح‌ حمله به دانشگاه کابل تذکر رفته است، بازداشت شده‌اند.

 

در این اعلامیه همچنان گفته شده است که فرمانده دیگر داعش به‌نام «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشیری» شناسایی شده و زیر تعقیب قرار دارد.

 

این وزارت عکسی از این فرد را با نیروهای امنیتی‌اش ارسال کرده و گفته که طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، وارد منطقه‌ای در غرب تهران شده است.

 

وزارت اطلاعات ایران این فرد را از رابط‌های مستقیم عبدالحکیم توحیدی، فرمانده داعش عنوان کرده که به اتهام طراحی عملیات انتحاری در دانشگاه کابل، بازداشت و پس از یک‌ سال حضور در زندان بگرام، آزاد شده است.

 

طبق گزارش‌ها افراد وابسته به «عادل پنجشیری» بازداشت شده‌اند، اما تا کنون شخص‌ وی در تهران، پایتخت ایران متواری است.

 

تا کنون سندی در مورد این فرد که شهروندی او در افغانستان را تایید کند، ارایه نشده است.

 

این در حالی است که‌ ایران اخیرا شاهد چندین حمله تروریستی بود که در یکی از کم‌پیشینه‌ترین‌ آن در کرمان هنگام مراسم یادبود از قاسم سلیمانی، فرمانده ارش قدس سپاه پاسدران انجام شد، حدود ۸۰ کشته برجای گذاشت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا