افغانستان

طالبان گزارش شورای امنیت درباره‌ مراکز آموزش القاعده در افغانستان را تکذیب کردند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایجاد اردوگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان را تکذیب کرده است.

مجاهد روز پنج‌شنبه، ۱۲ جدی با نشر اعلامیه‌ای گزارش اخیر شورای امنیت را «سوء‌استفاده از آدرس سازمان ملل متحد» خوانده است.

ذبیح‌الله مجاهد خاطر نشان کرده است: «ما میدانیم که شماری از کشورهای عضو شورای امنیت در افغانستان به شکست مواجه شده‌اند، آنان طبعاً کینه خویش را تبارز می‌دهند و این چنین افواهات را پخش می‌کنند.»

او افزوده است: «هیچ کسی مربوط به القاعده در افغانستان وجود ندارد و نه‌هم [طالبان] به کسی اجازه می‌دهد که از خاک افغانستان علیه کدام جهت استفاده نماید.»

گفتنی است که به‌تازه‌گی تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته که روابط طالبان و القاعده همچنان نزدیک بوده و این شبکه هشت اردوگاه آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، چهار اردوگاه القاعده در ولایت‌های پروان، غزنی، لغمان و ارزگان موقعیت داشته دارد و این شبکه یک انبار تسلیحاتی در پنجشیر نیز ایجاد کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا