جهان

پوتین: خانواده‌های روسی برای بقای روسیه باید حداقل دو فرزند داشته باشند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز (پنجشنبه ۲۶ دلو) گفت که خانواده‌ها در روسیه برای بقای قومی این ملت باید حداقل دو فرزند داشته باشند و اگر می‌خواهند که رشد و انکشاف کنند، سه یا بیشتر فرزند به دنیا بیاورند.

روسیه، از زمان آغاز تهاجم تمام عیار نظامی بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۰ تلفات سنگینی را متحمل شده است که آمار دقیق آن معلوم نیست. افزون بر این، صدها هزار شهروند روسیه به دلیل مخالفت با جنگ و یا هراس از اعزام شدن به جنگ، از کشورشان فرار کرده اند.

پوتین، به کارمندان یک فابریکۀ تولید تانک در اورال گفت که اگر مردم روسیه خواستار حفظ هویت شان اند، باید کم از کم هر خانواده دو کودک داشته باشد.

او افزود: “اگر می‌خواهیم که به صفت یک گروه قومی یا باشندگان روسیه بقا کنیم، باید کم از کم دو کودک داشته باشیم.

به گفتۀ پوتین، اگر هر خانواده فقط یک کودک داشته باشد، این تصمیم باعث کاهش نفوس روسیه خواهد شد. او گفت: “و به منظور گسترش و رشد، شما باید کم از کم سه فرزند داشته باشید.”

ولادیمیر پوتین خود را حامی “ارزش های سنتی” مبتنی بر خانواده، ملیت و شاخۀ اورتودوکس مسیحیت تلقی می‌کند. او در طول ۲۴ سال اقتدار بر روسیه، ابراز نظر در قبال تمایل جنسی و هویت جنسیتی را به شدت محدود کرد و جنبش‌های مرتبط به گروه‌های همجنس‌گرایان و دگرباشان جنسی را “افراطی” خواند و ممنوع کرد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهۀ ۱۹۹۰، روسیه شاهد کاهش تدریجی رشد جمعیت بوده است که این وضعیت با مشکلات دیگر مانند اعتیاد به الکول، تشدید یافته است.

اداره ثبت نفوس روسیه می‌گوید که جمعیت آن‌کشور در آغاز سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴۶.۴ میلیون نفر تخمین شده بود، حالانکه ۲۰ سال پیش نفوس آن کشور ۱۴۹ میلیون بود.

اما کمترین تعداد نفوس روسیه در دو دهۀ پسین بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بود که حدود ۱۴۳ میلیون نفر تخمین شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا