جهان

پناهجوی ایرانی که در سوئیس با تبر مسافران قطار را گروگان گرفته بود توسط پلیس کشته شد

پلیس سوئیس روز (جمعه ۲۰ دلو) اعلام کرده است یک پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که با تبر و چاقو بیش از ده نفر را برای چند ساعت در قطاری در این کشور گروگان گرفته بود، در درگیری با ماموران این نیرو کشته شده است.

این حادثه شامگاه پنجشنبه در شهر «اسر-سو-شانور» در منطقه فرانسوی‌زبان «وو» در غرب سوئیس رخ داده است. به گفته مقامات پلیس، در حالی که قطار در ایستگاه این شهر متوقف شده بود این مرد ناگهان ۱۴ نفر را به گروگان گرفت.

این پناهجوی ۳۲ ساله که به زبان فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد سپس راننده قطار را با تهدید مجبور کرد که به آنها بپیوندد.

نزدیک به چهار ساعت پس از شروع این گروگانگیری و در پی ناموفق ماندن تلاش‌ها برای مذاکره با مرد ایرانی از طریق مترجم، ۶۰ نیروی پلیس سوئیس برای آزادسازی گروگان‌ها وارد عمل شدند.

مقامات گفته‌اند در این حادثه به هیچ مسافری آسیب ندیده است. در بیانیه پلیس آمده است: «گروگان‌ها همه سالم و در امنیت آزاد شدند.»

با این حال مرد گروگان‌گیر که در عملیات آزادسازی گروگان‌ها به شدت مجروح شده بود، کشته شده است. اطلاعات بیشتری درباره هویت این فرد و انگیزه او از این عمل منتشر نشده است.

ونسان دروآن، سخنگوی دفتر دادستانی وو، گفت که تحقیقات برای تعیین انگیزه این مرد در جریان است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا