افغانستان

ارتش پاکستان در دو عملیات جداگانه ۱۰ شبه‌نظامی را در مرز با افغانستان کشته است

ارتش پاکستان اعلام کرد در دو عملیات جداگانه ۱۰ «تروریست» را در مرز پاکستان و افغانستان در ایالت خیبرپختونخوا کشته است.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای از طالبان خواست در برابر تروریست‌ها که از افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند اقدام کند.

به گزارش جیونیوز، ارتش پاکستان گفته است که این «تروریست‌ها» قصد نفوذ به مرز پاکستان و افغانستان را داشتند که از سوی نیروهای پاکستان کشته شدند.
ارتش روز شنبه (۱۹ حوت) در بیانیه‌ای توضیح داده که روز گذشته در پی تبادل گلوله بین نیروهای پاکستان و شبه‌نظامیان در نزدیکی ولسوالی وزیرستان شمالی، چهار «تروریست» کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. ارتش همچنین از کشته شدن چهار «تروریست» دیگر نیز در عملیات پاکسازی در این منطقه خبر داده است.

به گفته‌ ارتش، در عملیات دوم در ولسوالی وزیرستان شمالی در ایالت خیبرپختونخوا، دو تن از «تروریست‌ها» به نام‌های حضرت عمر و رحمان نیاز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

بخش مطبوعاتی ارتش پاکستان از طالبان خواست به تعهدات خود عمل کند و در مقابل تروریست‌ها که از خاک افغانستان برای تداوم اقدامات تروریستی علیه پاکستان استفاده می‌کند اقدام کند.

ارتش افزوده که پاکستان پیوسته از طالبان می‌خواهد تا از مدیریت مؤثر مرزها در آن سوی مرز اطمینان حاصل کند.

پیش از این سفیر پاکستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت از طالبان خواست که حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای همسایه را تهدید نکند.
در پی افزایش ناامنی‌ها در پاکستان، این کشور طالبان افغانستان را متهم به پناه دادن به گروه‌های شبه‌نظامی از جمله طالبان پاکستانی کرده است. ادعای که از سوی طالبان رد شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا