افغانستان

برف‌باری‌های سنگین و سرمای شدید در افغانستان؛ طالبان: ۲۰ تن جان باخته‌اند و ۱۴ تن زخمی شده‌اند

جانان سایق، سخنگوی وزارت مبارزه با حواث طبیعی طالبان می‌گوید که طی ۱۲ روز گذشته دست‌کم ۲۰ تن در پی برف‌باری‌های سنگین و سرمای شدید در کشور جان باخته‌اند و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

سایق این آمار را روز شنبه، ۱۲ حوت در یک پیام ویدیویی اعلام کرده است.

وی افزوده است که تنها در دو روز گذشته چهار تن در ولایت‌های مختلف بر اثر برف‌باری و باران شدید جان خود را از دست داده و نُه تن دیگر زخمی شده‌اند.

سایق تصریح کرده که در چند روز اخیر ۴۵۲ خانه تخریب و بیش از پنج هزار ۲۵۳ مواشی نیز تلف شده است.

 

سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث طبیعی طالبان خاطرنشان کرده که ۲۳۸ خانه در ولایت قندهار و حدود ۷۰ خانه در پروان ویران شده است.

 

براساس اطلاعات، بیشترین تلفات و خسارات به باشنده‌گان ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار، قندهار، هرات، بدخشان، هلمند، غور، لغمان، ارزگان، زابل، پکتیا، پکتیکا، خوست و سمنگان وارد شده است.

 

این مقام طالبان با اشاره به مسدود شدن راه‌های مواصلاتی مرکز و ولایات گفته که گذرگاه سالنگ و همچنان راه‌های نُه ولسوالی در ولایت‌های دایکندی، جوزجان، سرپل، بامیان و فراه بسته شده است.

 

وی تاکید کرده که برخی از این راه‌ها دوباره به‌روی رفت‌آمد بازگشایی شده است.

 

گفتنی است که بیشتر ولایت‌ها طی چند روز گذشته گواه برف‌باری‌های سنگین و باران شدید بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا