جهان

ایمانویل مکرون: داعش قبل از مسکو، در صدد حمله به فرانسه بود

امانویل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به حمله اخیر شاخه خراسان داعش به مسکو گفت که این گروه چندماه قبل درصدد حمله به فرانسه بود که خنثی شد.

حکومت فرانسه پس از حمله به مسکو، تدابیر امنیتی را به بالاترین سطح افزایش داده است.

در حمله جنگجویان داعش خراسان به تالار شهر کروکوس در حومه مسکو، دست‌کم ۱۳۷ نفر کشته و ۱۸۲ زخمی شدند. این حمله واکنش‌ها و نگرانی‌های جهانی را مورد گسترش فعالیت داعش در منطقه و جهان برانگیخته است.

روسیه، اوکراین را در حمله مسکو مقصر می‌داند، مکرون نیز این ادعای روسیه را «بدبینانه» خواند. رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه با استناد به اطلاعات دریافتی از سرویس‌های استخباراتی فرانسه و سازمان‌های دیگر گفت که «مسئولیت این حمله را دولت اسلامی [داعش] بر عهده گرفت. این اطلاعات نشان می‌دهد که داعش این حمله را طرح و اجرا کرد.»

مکرون از تلاش‌های شاخه خراسان داعش برای انجام حملات در فرانسه یاد کرد و گفت: «این گروه در ماه‌های گذشته تلاش کرد تا چندین حمله را به خاک ما اجرا کند.» از جمله یک حمله قرار بود در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه رخ دهد که نیروهای امنیتی فرانسه آن را خنثی کردند.

گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه از افزایش تدابیر امنیتی بالا در کشور خبر داد. او از گشت‌زنی ۳۰۰۰ هزار سرباز در ایستگاه‌های راه‌آهن، عبادتگاه‌ها، مکاتب و تئاترها یاد کرد و افزود که ۴۰۰۰ سرباز دیگر نیز در حالت آماده‌باش قرار خواهند گرفت.

به نقل از نخست‌وزیر فرانسه، این کشور از آغاز سال دو حمله احتمالی را خنثی کرده است.

فرانسه پیش از این هدف حمله خونین داعش قرار گرفته است. در نوامبر ۲۰۱۵، اعضای داعش در رشته حملات هماهنگ به چند نقطه در پاریس حمله کردند که در بر اثر آن ۱۳۰ نفر کشته شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا